آذربایجان-بانه -سردشت

روزاول ساعت ۱۶:۰۰از تهران به مقصد سردشت حرکت نمودیم.تعداد۳۵نفر بود که با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا سفر ما آغار شد.شام را در مسیر صرف کرده . صبح ساعت ۶:۰۰بودکه از شهر بانه گذشتیم . صبحانه را دربانه صرف کردیم.اولین بازدید ما دیدار چشمه گرو بود

برای دیدار چشمه حدود ۱۵دقیقه را با مینی بوس محلی تا کنار چشمه رفتیم چند نفر هم مسیر را به همراه محبوبه از بیراهه به طرف چشمه رفتند از دور از میان گندم زارها و درختان بلوط جنگلی ، چشمه و مینی بوس را دیدیم.

چشمه معدنی گرو از نوع چشمه های تراورتن میباشد که بر اثر اشباع آب از املاح معدنی خصوصا آهن شکل بسیار زیبایی را به خودگرفته

رودخانه زبیایی نیز از کنار چشمه و گندم زارها عبور میکند

نمای چشمه از جهات مختلف

نمای چشمه از بالا

این عکس از سرچشمه چشمه گرو میباشد که درجه حرارت نسبتا بالایی دارد

اب چشمه از بالا سرازیر میشود ودر محیط اطرفش پخش میشود

مسیر را به طرف جاده اصلی برگشتیم

برنامه بازدید بعدی ما دیدار آبشار شلماش در شهرستان سردشت بود که آبشاری بود با جذابیت های .فروان طبقه سوم آبشار از کنار پارکینگ مشخص بود و برای دیدار ۲طبقه دیگر باید از پله هایی که توسط محیط زیست ساخته شده پایین میرفتیم

عکس فوق طبق دوم آبشار شلماش میباشد

طبقه اول آبشار که تعدادی از همسفران ما داخل حوضچه بزرگ آن شنا کردند.

شب را در هتل *۴پارک ارومیه که یکی از بهترین هتلهای ایران میباشد خوابیدیم صبح حرکت کردیم به طرف کلیسای ننه مریم ارومیه و بعد خرید نقل و سوغاتی از ارومیه

برنامه بعدی ما بازدید دریاچه جنگلی مارمیشو در نزدیکی مرز سرو ترکیه بود .از جاده ای بسیار زیبا گذر نمودیم

دریاچه جنگلی مارمیشو

در راه برگشت از دریاچه کنار دشت های پر گل بسیار زیبا توقفی برای عکاسی داشتیم

روز بعد به طرف جلفا حرکت کردیم از مناره شمس تبریزی که از شاخ قوچ ساخته شده بود دیدن نمودیم

در کنار سنگی که برای یادبود شمس تبریزی ساخته بودند در سکوتی عمیق فرو رفتیم

سپس به دیدار آسیاب خرابه جلفا رفتیم . آسیابی که چندین سال است خراب شده اما آبشارهای تمام خزه ای دنباله دار و شگفت انگیز آن در این روز تعطیل گردشگران را از هر محلی به آنجا کشانده بود

از کرانه های رود ارس گذشتیم رودخانه ای که مرز مشترک بین ۲کشور میباشد

روز آخر در راه برگشت از ارومیه به تهران توقفی کنار دریاچه ارومیه داشتیم جلوه هایی زیبا از دریاچه ارومیه