جنگل ابر شاهرود

روز۵شنبه ساعت ۱۳:۳۰تاریخ ۵آبان تعداد ۷۰نفر توسط ۲دستگاه اتوبوس اسکانیا از تهران حرکت کردیم.

برنامه ما با یک سورپرایز برای همسفرانمان شروع شد و آنهم بازدید از معادن نمک گرمسار. نام معدنی که از آن بازدید داشتیم ، معدن کوهدشت کهن بودکه در میان دهها معدن استان سمنان وگرمسار، شکل منحصر به فردی داردوآنهم ایجاد تونلها وکانالهای بزرگ در میان معادن نمک .

ورودی تونل پر بود از سنگهای نمکی که به شکل کریستالهاوسنگهای بسیار زیبایی در آمده بود.

داخل تونلها ستونهای بزرگ نمکی وجود داشت که این نیز یکی دیگر از خواص منحصر به فرد این معدن بود.

زمانی را در داخل تونلهای نمکی به سکوت وتاریکی و مدیتیشن گذراندیم تا انرژی بسیار بالای مثبتی که داخل کانال بود را با تمام وجود درک کنیم.

ماشین های معدن که از کنار ما داخل تونل عبور کردند.امروز ساعت ۱۶:۰۰داخل معدن انفجار داشتند که با هماهنگی قبلی ما با معدن ، عمل انفجار را عقب انداختند.

جاده بسیار زیبایی که از بلورهای چند ضلعی نمک شکل جالبی به خود گرفته .

شب قبل ساعت ۲۲:۰۰ به محل اقامتمان در مهمانسرای بسطام و شاهرود رسیدیم.صبح بعداز صرف صبحانه به طرف جنگل ابر شاهرود حرکت کردیم.ابتدای مسیرمان از حاشیه جنگل عبور کردیم.

اتوبوسهای قهرمان ما در حاشیه جنگل ابر .

درمیان آرامشی که در طبیعت بود ، همگی متوجه شدیم که اقیانوسی از ابر به طرف ما هجوم میاورد

بعداز دیدار جنگل ابر به طواف مزار شیخ ابوالحسن خرقانی عارف بزرگ قرن ۴و۵هجری قمری رفتیم.مرید بایزید و مرشد خواجه عبدا…انصاری .

شیخ خرقانی عارفی است که شیر جنگل و دشت را ، رام ومسحور خود کرده.

بعداز دیدار خرقان ، ناهار را در مهمانسرای جهانگردی بسطام صرف کرده، و به دیدار کعبه عشاق ، مزار بایزید بسطامی حرکت نمودیم.به قول عرفا اینجا مکانی است که هرکس ، گمگشته اش را اینجا خواهد یافت

از اینجا به بعد عکسهایی از سفرمان در سال۸۸ را مشاهده نمایید که اقامت ما درجنگل به صورت کمپینگ بودمقبره بایزید بسطامی عارف بزرگ ایرانی که از اقبال خوب ما مسوول چله خانه درب اتاق چله خانه حضرت بایزید را برایمان گشود

ابتدا همگی با کمک هم به برپاکردن چادرها پرداختیم.گروه تدارکات همزمان به چراغ کشی ونصب موتور برق در جنگل پرداخت تا قبل از تاریک شدن هوا روشنایی ما برقرار شده باشد