تاریخ سفر: ۰۹ اسفند , ۱۳۹۷
مدت سفر: دو روز
محل برگزاری: گرمسار

صبح روز پنجشنبه ساعت ۶ صبح تعداد ۴۰ نفر توسط اتوبوس اسکانیا به طرف شهر گرمسار حرکت کردیم، حدود دوساعت نیم به هتلمان در شهر گرمسار رسیدیم.

هتل کاروانسرای ستاره کویر

صبحانه را در هتل کاروانسرای ستاره گرمسار سرو کردیم این هتل، نزدیک به یکسال میباشد که در شهر گرمسار افتتاح شده و یکی از هتلهای بسیار زیبای مناطق کویری در ایران میباشد که یک کاروانسرا و حمام قدیمی و تمام قسمتهای این کاروانسرا به شکل بسیار اصولی و زیبایی بازسازی شده است.

بیشه تور در هتل کاروانسرای ستاره

برنامه امروز ما رفتن به شمال شهرستان آرادان بود و توسط سه مینی بوس محلی به طرف روستای رامه در ارتفاعات شهر گرمسار رفتیم.

روستای رامه در ارتفاع حدود ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و یکی از مناطق ییلاقی گرمسار میباشد و حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا از جاده های کوهستانی گذر کردیم و به روستای رامه رسیدیم.

روستای رامه در شمال شهرستان آرادان

آب و هوای روستای رامه از آب و هوای کوهستان البرز مرکزی اثر میگیرد و به این علت این روستا اقلیم کاملا کوهستانی و وحشی دارد به دلیل اینکه زمین صاف در این منطقه کم میباشد.

حیات وحش رامه، گله های بزرگ قوچ و میش

خانه های روستایی را بشکل پلکانی ساخته اند و در مسیر بازدید از این روستا گله های بزرگ قوچ و میش را در منطقه دیدیم و بسیار خوش شانس بودیم که توانستیم حیات وحش منطقه رامه را هم بازدید کنیم.

روستای رامه و قدیمیترین درخت شاتوت

از درخت شاتوت روستا بازدید کردیم این درخت یکی از کهنسالترین درختان منطقه میباشد و خیلی جالب است که ۵ متر از تنه این درخت به علت بارندگی و سایر عوامل محیطی در زیر خاک قرار گرفته و درختی بسیار بزرگ، شگفت انگیز و مقدس میباشد.

روستای طبقاتی رامه

بعد از پیاده روی و بازدید روستای رامه برای صرف ناهار به یکی از خانه های محلی روستای رامه رفتیم و به شهر گرمسار برگشتیم، برنامه عصرگاهی ما بازدید کاروانسرای ده نمکی بود.

این کاروانسرا که در چند سال اخیر به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده یکی از مناطق اصلی گردشگری استان سمنان میباشد از شانس خوبمان جشنواره نجوم و ستاره شناسی در کاروانسرا برقرار بود.

بیشه تور در کاروانسرای ده نمک روستای پاده

بعد از صرف چای و شیرینی و بازدید کاروانسرای ده نمک به سمت هتل ستاره گرمسار برگشتیم هتلی بسیار زیبا که واقعا یکی از جذابیتهای اصلی برنامه ما بود.

غارهای نمکی و دریاچه ای گرمسار از شگفتیهای خلقت

مدیران بیشه تور کنار دریاچه نمک غار گرمسار

صبح روز جمعه به طرف غارها و معادن نمکی گرمسار رفتیم برخی از این معادن که دیگر مشغول به کار نیستند تبدیل به جذابیت گردشگری در گرمسار شدند و دریاچه های نمک زیبایی داخل تونل های نمک و غارهای نمکی این معادن شکل گرفته است.

تعدادی از معادن نمکی گرمسار در حال تغییر کاربری به مناطق گردشگری استان سمنان هستند و این مناطق از جذابیتهای بالای گردشگری برخوردارند

بعد از دیدن چندین غار و دریاچه های نمکی به سمت هتل برگشتیم و بعد از صرف ناهار و تحویل اتاقهای هتل کاروانسرای ستاره، برنامه بازدید از کوه اژدها را داشتیم.

بیشه تور کنار کوه اژدهای گرمسار

کوه اژدها که یکی از شگفتیهای زمین شناسی ایران میباشد در ۱۰ کیلومتری گرمسار قرار گرفته و در داستان شاهنامه فردوسی گفته میشود که رستم پهلوان این اژدها را در کوهستان شکست داده و اژدها در حال حاضر تبدیل به قسمتی از تپه های گرمسار شده است، که البته دلیل علمی آن به علت فرسایش چندین ساله و نوع املاح و کانی های موجود در خاک این کوهستان میباشد.

روستای پاده

روستای پاده گرمسار

از روستای تاریخی پاده در استان گرمسار دیدن کردیم و بافت تاریخی و قدیمی این روستا با خشت و کاه گل بازسازی شده است.

برخی از خانه های قدیمی و محلی این روستا تبدیل به فروشگاه صنایع دستی شدند که البته با چای هیزمی بسیار دلپذیری در این خانه ها از ما پذیرایی شد.

غروب زیبای خورشید را در روستای پاده ده نمک گذراندیم و به سمت تهران حرکت کردیم حدود ساعت ۸/۵  غروب روز جمعه به تهران رسیدم.